1. Üç iade seçeneğinin mevcudiyeti.
PrestaShop Sipariş İade Yöneticisi, müşterilere üç iade seçeneği sunmanıza olanak tanır: kredi, geri ödeme ve değiştirme. Bu, alışveriş yapanların mağaza cüzdanlarına yansıtılacak ürün miktarı için mağaza kredisi talep edebilecekleri veya basitçe tam bir geri ödeme veya değiştirme talebinde bulunabilecekleri anlamına gelir.
2. Alıcıların siparişi iptal etmesine izin verin.
İade Yöneticisi (RMA) Modüllerinin yeni sürümü, mağaza yöneticisinin ön büro iptalini etkinleştirmesine olanak tanır. Müşteriler, belirli sipariş durumları için bir siparişi iptal edebilecektir.
- Yönetici arayüzü:
- Yönetici, siparişin iptalini talep etme seçeneğini etkinleştirme seçeneğine sahiptir.
- Yönetici, sipariş iptali talebinin oluşturulabileceği siparişlerin durumlarını tanımlama yeteneğine sahiptir.
- Yönetici, iptal talebini onaylama veya reddetme seçeneğine sahiptir.
- İptal talebi onaylandıktan sonra ürün envanteri ve sipariş durumu otomatik olarak güncellenecektir.
- İstemci arayüzü:
- Sipariş verdikten sonra alıcılar siparişin iptalini talep edebilecektir.
- Müşteriler, iptal talepleri onaylandığında veya reddedildiğinde e-posta ile bilgilendirilecektir.
3. İade kurallarını ayarlayın.
İade politikanızı oluşturun ve başarılı bir iade için yerine getirilmesi gereken koşulları vurgulayın. Müşterinin kredi, geri ödeme veya değiştirme almayı bekleyebileceği gün sayısını belirtin.
İade politikasının sipariş durumunu yönetin: İade politikasının uygulanacağı belirli sipariş durumunu seçmek için etkinleştirme / devre dışı bırakma seçeneğini ayarlayın.
4. Müşterilere iade nedenini sorun.
Bir iadenin yaygın nedenlerinden bazılarını ekleyin ve bunları iade formunda görüntüleyin. Bu, müşterilerin iade talebinde bulunurken kolayca iade nedenini seçmelerine yardımcı olacaktır. İadenin nedenlerini sormak, sorunları anlamanıza ve gelecekte bunun tekrarlanmaması için düzeltmenize de yardımcı olacaktır.
5. Müşteri adına bir iade talebi oluşturun.
Müşteriler iade talebinde bulunurken herhangi bir sorunla karşılaşırsa firmadan kendileri adına iade talebinde bulunmasını isteyebilirler. Sadece müşterinin e-posta adresine ve sipariş kimliğine ihtiyacınız var.
6. Kusuru vurgulamak için bir resim yükleyebilme.
Müşteriler, iade nedenini netleştirmek için bir ürün resmi yükleyebilir. Ayrıca satış elemanının ürün konusunu daha ayrıntılı anlamasına yardımcı olacaktır.
7. Bekleyen iadelerinizi kontrol edin.
Müşteriler tarafından gönderilen tüm iade talepleri, bekleyen bir iade listesinde görünecektir. Buradan yönetici, iadeyi onaylayabilir veya reddedebilir ve iade nedenini kontrol edebilir. Yönetici, üst kısımdaki tek bir tıklama ile toplam geri ödeme ve iptal taleplerinin sayısını kolayca kontrol edebilir.
8. Aktif karlılığınızı kontrol edin.
Yönetici tarafından onaylanan iadeler, Aktif İade Listesine yansıtılır. Bu bölüm iadeyi reddetme, iade durumunu değiştirme, iade geçmişini kontrol etme ve iade sürecinin tamamlandığını işaretleme seçeneklerinden oluşur. Yönetici, üst kısımdaki tek bir tıklama ile toplam geri ödeme ve iptal taleplerinin sayısını kolayca kontrol edebilir.
9. Tamamlanan tüm beyanları tek bir yerde görüntüleyin.
Yönetici, tamamlanan tüm raporları arşivler listesinde görüntüleyebilir. Buna ek olarak, yönetici belirli bir döneme ait verileri filtreleyebilir. Yönetici, üst kısımdaki tek bir tıklama ile toplam geri ödeme ve iptal taleplerinin sayısını kolayca kontrol edebilir.
10. Nakliye ücretini kimin ödeyeceğine karar verin.
PrestaShop İade Yöneticisi eklentisi ile ister alıcıyı kargo ücretini ödemeye zorlayabilir isterseniz de satıcıya bırakabilirsiniz.
11. Müşterileri iade durumu hakkında bilgilendirin.
RMA uzantısı, müşterilerinize düzenli olarak güncellemeler göndermenize olanak tanır.
12. Müşterilerin rahatlığı için birden fazla mağaza adresi ayarlayın.
Birden fazla mağaza oluşturmak, alışveriş yapanların iade talebi verirken en yakın mağazayı seçmesine olanak tanır. İade onaylandıktan sonra, iade talimatlarını ve iade etiketini içeren bir iade makbuzu oluşturulur. Müşterinin etiketi pakete yapıştırması ve en yakın teslim alma noktasına göndermesi gerekir.
13. E-postalar oluşturun.
Her adımda müşterilerinize posta gönderin. PrestaShop İade Yöneticisi, 6 yerleşik e-posta şablonu sunar. E-postanızı buna göre özelleştirebilirsiniz. Yeni bir iade durumu eklerken, yönetici artık bu iade durumunun anlamını açıklayan ve özel metin yer tutucularıyla e-postalarda vurgulayabileceğiniz bir mesaj ekleyebilir. Yönetici artık başlatmadan önce e-posta şablonunu görüntülemek için bir test e-postası gönderebilir.
14. Müşterilerin, yayınlanan geri ödemeler için bir bilet oluşturmasına izin verin.
Modül, müşterilerin ürün iadeleri ile ilgili varsa soru sormasını sağlar. Müşterinin tek yapması gereken yeni bir bilet oluşturmak ve bilgilerini istekle birlikte göndermek.
15. Müşterilerin iade talebini istedikleri zaman iptal etmesine izin verin.
Modül, müşterilerin herhangi bir zamanda geri ödeme talebini iptal etmelerine olanak tanır. Örneğin, bir istek yanlışlıkla yapılırsa müşteri görevi iptal edebilir.
16. Yalnızca seçilen sipariş durumu için iadelere izin verin.
Geri ödemenin uygulanacağı bir sipariş durumu güncellemesi belirtebilirsiniz. Bu özellik devre dışı bırakılırsa, geri ödeme teslim edilen her sipariş için geçerli olacaktır.
17. Envanteri otomatik olarak güncelleyin.
Satıcılar, iade sürecini tamamlandı olarak işaretleyerek iki seçeneğe sahip olacaktır: Envanteri Güncelle ve İndirim Kuponu Oluştur. Etkinleştirilirse ve bir istek gönderirseniz, envanter sistemi ürün miktarını arka uçtan otomatik olarak günceller. İndirim Kodu Oluştur seçeneği, iade edilen ürün miktarı kadar değerde bir kupon kodu oluşturur.
18. Özel CSS / JS kullanarak ek değişiklikler yapın.
Özel CSS / JS seçeneği, bu RMA uzantısında daha fazla değişiklik yapmanızı sağlar.